
Шкільні канікули – продуктивний час для педагогів закладу освіти працювати над удосконаленням власної методики викладання предметів, підвищенням творчого потенціалу колективу надавачів освітніх послуг та якості освітнього процесу. З цією метою 10 січня 2023 року на базі Вознесенського НВК «ЗОНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» №3 було проведено психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5-х класів до умов навчання в основній школі» з обговорення основних проблем, які виникли в процесі адаптації учнів 5-х класів, визначення напрямків спільних дій адміністрації НВК та вчителів задля успішного проходження процесу адаптації п’ятикласників до нових умов навчання.
Творча атмосфера методичного діалогу сприяла плідній співпраці, учителі мали можливість висловити думки та обмінятися досвідом роботи щодо реалізації змістових ліній, як засобів «сфокусувати» увагу й зусилля педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
Актуальність проблеми адаптації, основні завдання цього періоду та форми подолання дезадаптації у своєму виступі висвітлила заступник директора з навчально-виховної роботи Бондар О.В. Вона повідомила вчителям основні висновки щодо проходження адаптаційного періоду учнів 5-х класів за результатами спостережень, анкетування та моніторингу навчальної діяльності п’ятикласників.
Класна керівниця бувшого 4-Б класу Синиця О.І. та класні керівниці 5-х класів Топиліна А.В. та Костюк О.М. докладно ознайомили присутніх зі своїми класами. Віковий склад учнівського колективу, соціальний склад сімей класу, дані про відвідування позашкільних закладів та результати адаптаційного періоду за спостереженнями класних керівниць – все було докладно зазначено в характеристиках, які підготували класні керівниці до консиліуму.
Про фізичне здоров’я учнів 5-х класів повідомила медична сестра НВК Погоріла К.В.
Вчителі-предметники, які брали участь у консиліумі проаналізували успішність учнів. Із виступів вчителів було видно, що всі вони зацікавлені створенням комфортних умов для адаптації своїх учнів, добре обізнані з ситуаціями, які існують в класних колективах.
Учасники консиліуму через роботу в групах визначили проблеми, пов’язані з успішною адаптацією учнів, та презентували шляхи їх вирішення.
Робота педагогів проходила в атмосфері співпраці, дружнього колегіального спілкування. На консиліумі відбувся обмін досвідом та вироблені спільні рекомендації, які дозволять п`ятикласникам пережити складний процес адаптації, пов`язаний з новими умовами навчання, вимогами вчителів, навчальним навантаженням, і головне, сприятиме збереженню здоров`я та емоційного благополуччя учнів.