Педагогічна рада “Формування комунікативної компетентності у сучасній школі: проблеми і перспективи”

Серед 10-ти ключових компетентностей Нової української школи спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами, тобто комунікативна компетентність, стоїть на першому місці, бо найголовнішою ознакою держави та нації є її рідна мова. Рівень розвитку рідної мови відображає рівень духовного розвитку нації, її культури. Рідна мова – невід’ємна частка Батьківщини кожної людини, її Вітчизни, і як говорив Б.Антоненко-Давидович «мова – це голос свого народу й чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонші струни людської душі».
Тому перед педагогами стоїть досить важливе завдання – підготовити комунікативно спроможного випускника школи, формувати компетентісно орі¬єнтовану особистість, здатну подолати будь-які кризи.
Педагоги Вознесенського НВК «ЗОНЗ I-III ступенів – ДНЗ» №3 усвідомлюють завдання, які сьогодні поставлені перед школою і працюють на кінцевий результат – виховання свідомого громадянина України, формування освіченої, творчої особистості, здатної жити і працювати у ХХІ столітті, особистості, яка досконало володіє рідною мовою як інструментом спілкування, мислення, самовираження й пізнання світу.
А свій досвід щодо формування комунікативної компетентності учнів вчителі вдосконалюють через різні форми методичної роботи. Так 02 квітня 2018 року відбулася педагогічна рада «Формування комунікативної компетентності у сучасній школі: проблеми і перспективи».
Практична частина педради – тренінг. Вправа «Квітка моєї душі» показала, що всі педагоги закладу обрали професію вчителя не випадково, а за покликанням, та коли ми ще й разом, як букет квітів, то ми – один єдиний колектив, якому під силу вирішити будь-які проблеми. Нікого не залишила байдужим вправа «Вавилонська вежа». Чи можемо ми зрозуміти один одного без слів, не володіючи спільною мовою? І взагалі мовою…
При виконанні вправи кожна команда могла користуватися “будівельними матеріалами” – канцелярським приладдям (папір, маркери, клей, стікери, ножиці і т. д.) – в необмеженій кількості, але жоден з учасників не міг користуватися голосом. Тобто в процесі гри не можна було розмовляти! І коли вежі були вже побудовані, під час обговорення в черговий раз переконалися, наскільки важлива комунікація, комунікативні навички для спільного рішення.
Метою вправи «Ланцюжок ідей» було зібрати якомога більше варіантів, які б розкривали зміст висловлювань «діяльність учителя у формуванні комунікативних компетентностей учня» та «діяльність учня, який прагне бути комунікативно компетентним».
А ось які чинники впливають на вміння вчителя формувати комунікативні компетентності учнів визначила вправа «Діамант». Серед запропонованих педагогам треба було «відшліфувати діамант»: вибрати спочатку 10, згодом – 5 і насамкінець -3 якості.
Хочемо того чи ні, ми є вчителями нового століття і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь учні і вчителі, досягло гармонії. Хороші вчителі створюють хороших учнів, і в майбутньому, ми віримо, учні нашого закладу стануть справжніми людьми і ,звичай но ж, комунікативно компетентними.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *